Turistické informační centrum Hlinsko
Turistické informační centrumHlinsko

Stezka Po Martinových stopách

Délka/čas: 5 km/ 1,5 hodiny
Doporučený okruh: 12 km / 3,5 hod.

Doporučená výchozí místa:
pro 5km úsek: Obec Studnice, autobusová zastávka
pro 12km úsek: Hlinsko - Poděbradovo náměstí

Náročnost: 3

Vhodná pro: milovníky přírody, turisty, pro náročnější rodiny s dětmi, ale bez kočárku. Trasa není bezbariérová, po cestě jsou výstupy na skalky a v některých částech je trasa úzká a vede složitým terénem.

Popis trasy (5 km úsek):
Stezka začíná v obci Studnice u autobusové zastávky. Odtud pokračovat po modré TZ přes Přední a Zadní Hradiště do Vítanova. Zde vede trasa kolem obory s jeleny a pokračuje podél řeky Chrudimky až ke Stanskému  mlýnu, kde se modrá TZ spojí se zelenou TZ.

Popis trasy v případě okruhu z města Hlinska (12 km):
Z Poděbradova náměstí (žlutá, červená a modrá TZ*), do Dalimilovy ulice, dále odbočit na žlutou TZ do Táborské ulice, pokračovat po žluté TZ kolem urnového háje (přístřešek a infopanel), za lesem stále rovně přes mostek do kopce do lipové aleje (přístřešek, infopanel), na konci lipové aleje (infopanel) dojít k silnici k rozcestníku, pokračovat po červené do Studnic k autobusové zastávce.
Od rozcestníku pokračovat stále po zelené TZ přes obec  Vítanov, městskou část Kouty, kolem SKI areálu až do centra Hlinska zpět na Poděbradovo náměstí.

*TZ = turistická značka

Přístřešek u Studnic

Stezka s názvem Po Martinových stopách je jakousi propojku našich dvou jiných oddychových stezek, a to stezky Lázeňské se stezkou Kavánovou. Díky tomu město Hlinsko získalo krásný turisticky zajímavý okruh, který měří 12 km.

Samotná stezka Po Martinových stopách měří 5 km a jedná se     o modrou turistickou trasu, která začíná v obci Studnice a vede až ke Stanskému mlýnu.

Po cestě naleznete 5 informačních panelů, které vám přiblíží přírodu okolí Hlinska a seznámí vás se zajímavostmi na trase. První panel je věnován obci Studnice, protože zde stezka začíná. Z dalšího panelu se dozvíte geologické a jiné informace o  Předním  a  Zadním  Hradišti.

Stezka vás zavede i k místní oboře jelenů, kde můžete spočinout   u přístřešku a chvilku se zastavit a pozorovat tato majestátná zvířata.

Obora s jelenyPřední HradištěInfopanel pod Předním Hradištěm

Na dalším informačním panelu naleznete užitečné informace o Železných horách a Žďárských vrších jako geomorfologických celcích, na jejichž rozhraní se nachází město Hlinsko.
Poslední cedule, s kterou se setkáte,  je u Stanského mlýna v blízkosti řeky Chrudimky. Celý infopanel je věnován právě této řece. Chrudimka je nejdůležitějším tokem na Hlinecku, ale i na Chrudimsku. Řeka pramení v nadmořské výšce 708 m n.m. nad obcí Filipov. Chrudimka je dlouhá 106 km a náleží do úmoří Severního moře. Na řece se nachází několik přehrad, z nichž největší je Sečská nádrž.
Na stezce je umístěno několik nových přístřešků, na kterých můžete  načerpat  síly  pro  vaše  putování.

Stručný popis 12km strasy: Hlinsko Poděbradovo náměstí - lipová alej - Studnice - Přední a Zadní Hradiště - Vítanov - Kouty - zpět do Hlinska

Počasí

Pranostika na akt. měsíc

Bujný květ - plný úl.

Pranostika na akt. den

Dostaví-li se v květnu častěji bouřky, jest to jistým znamením chladnějšího léta.